Typowe objawy usterki to: pionowe linie/pasy, kolorowe kwadraty, biały lub przebarwiający się ekran, chwilowe zaświecenie kontrolek i niemal natychmiastowe jego wyłączenie.
Niemal zawsze usterka poprzedzona jest przegrzewaniem się laptopa.
Niefrasobliwy serwisant powie – „uszkodzona karta graficzna” – prawda jest taka że zerwaniu ulegają połączenia między chipsetem grafiki a płytą do której jest przylutowana. Niestety przy płytach wykonanych z tzw. miękkiego laminatu czasem zerwaniu ulegają miedziane pady do których chip jest przylutowany.
Wyróżniamy trzy rodzaje kart graficznych.
Sposób naprawy zawsze jest wypadkową rodzaju karty i objawów.
Niektóre „profesjonalne serwisy” twierdzą że w cenie naprawy jest zawarta wymiana grafiki na nową.
Prawda jest taka że Chipy wymienia się incydentalnie, najczęściej w przypadku kiedy taki serwis nie mając odpowiednich narzędzi lub wiedzy po prostu je upiecze (najczęściej chipy Lucid lub ATi Radeon).
Owszem 0 są laptopy o których wiadomo że są oparte na komponentach wadliwych i najlepiej je wymienić jednak są to laptopy występujące dość nielicznie a w większości tych przypadków producent zadbał o aktualizację BIOS która eliminuje w sporej części występujący problem.
W 99% przypadków wystarczającym (obowiązującym) rozwiązaniem jest PEŁNY REBALLING wraz z aktualizacją BIOS która jest w cenie usługi.
Po prawidłowej naprawie w zależności od rodzaju zastosowanej przez producenta płyty (rodzaj laminatu) możemy bezstresowo dać klientowi do 10 miesięcy gwarancji na wykonaną usługę. Oczywiście klient musi zadbać o prawidłową eksploatację sprzętu ( odpowiednie warunki pracy, okresowa konserwacja).